2009.03.27-2009.04.10.
Dvora Bochman - Új munkák /New works

 

Maszk

My stay in Budapest was a result of a result of a work offer my husband accepted. It was clear to me that I should integrate in the place. Volunteering to the docent program of the Friends in the fine art museum enabled me to find a place near to my heart.
Since we returned to Israel from Africa I became attached to the peppier Mache medium and combined it with my traditional paintings.
The new series was constructed in basic clean and pure shapes that were created again and again in the natural colouring of the dough.
It   became clear to me that I should go on making those shapes until a series will become established. Every object that was ready was autonomic, but also an inseparable part of this growing group.
Every unit "insisted" on having legs and I attached more and more feet to support and strengthen those shapes enabling them stand alongside: tall and short, thin or chubby.
The name "Rites of passage" connected the series appearance and antique ceremonial essence with their firm stable legs that enables them to move.
Coping with Steps in the track cycle of life led me to other series: flight, masks etc. those sequential groups are primarily small three dimensional art works that are forming my two dimensional traditional paintings.

Budapesti tartózkodásom férjemnek köszönhető, aki elfogadott egy állást. Világos volt, hogy nekem is be kell illeszkednem. Önkénteskedve barátaim docens programjában a Szépművészeti Múzeumban szívemhez közel álló helyre találtam.
Mióta Afrikából visszatértem Izraelbe közel kerültem a papírmasé technikához és ötvöztem a hagyományos festményeimmel.
Az új sorozat tiszta, egyszerű formákra épül, melyek természetes színeikkel önmagukból újra és újra formálódnak.
Világossá vált számomra, hogy folytatnom kell ezt az irányt, míg egy teljes sorozat el nem készül. Minden elkészült tárgy önnállóvá vált, de ugyanakkor elválaszthatatlan része a növekvő csoportnak.
Minden egység lábat "követelt" magának, és én egyre több lábat adtam, hogy támogassa és erősítse a formákat, megengedve, hogy saját erejükből megálljanak egymás mellet:ki magasan, ki alacsonyan, vékonyan vagy pufókan.
Az "Utazás rítusai" meghatározás összeköti  a sorozat külső megjelenését és antik szertartás lényegét a stabil, szilárd lábakkal, mely lehetővé teszi számukra a mozgást.
Az élet küzdelmes lépései más sorozatokhoz is elvezetettek: repülés, maszkok, stb. Ezek a szekvenciális csoportok elsősorban kis háromdimenziós művészeti alkotások, amelyek beépülő részei a két dimenziós hagyományos festményeimnek.